jeansjeansjeansjeansjeans

Förr fick jag aldrig till mina slitningar på jeans/shorts, men när jag väl kom på tricket var det faktiskt lätt fixat på en kvart! Så nu tänkte jag dela med mig av mitt trick. 
Vad som behövs:
Jeans/shorts
Sax
Papperskniv
Kalkpenna (behövs egentligen inte)
 
1. Börja med att klippa till shortsen i den längd du vill ha dem! Jag klippte lite snett uppåt för att det blir snyggast så (enligt mig, alla har ju olika tycke och smak!!!)
 
2. Lägg ett underlag mellan ovansida och undersida för att slippa riskera att skära igenom! (Rita med kritan var du vill ha dina slitningar) och sedan skär du vågräta linjer med kniven cirka en centimeter breda. Därefter tar du pincetten och försöker dra bort alla blåa fiber/ blått tyg för att få fram det vita. Du kan även dra med pincetten längs kanterna på shortsen. Försök helt enkelt luckra upp tyget och få fram de vita trådarna. Det finns säkert tusen sätt att göra det på, prova er fram!
 
 3. När du är nöjd stoppa då shortsen i tvättmaskinen! Då brukar allt luckras upp ännu mer och de vita trådarna framträder.
 
Klart! Här är shortsen efter en tvätt!
 
FÖRESTEN, vad tycker ni om sådana här inlägg? Kul, tråkigt, apigt, gosigt, bra?
 

Kommentarer:

1 Maja Sundqvist:

skriven

Grymt smart, tack för tipset! :D

Svar: Varsågod! :)
hedvigb.blogg.se

2 JOSEFIN:

skriven

wwiiw!! kul och bra! inte alls apigt!

Svar: vad kul att du tycker det! har flera sådana här inlägg på gång!
hedvigb.blogg.se

3 Emma:

skriven

snyggt!!! mycket bra tips! ;)

Svar: Vad roligt att du tycker det! Kram!
hedvigb.blogg.se

4 Filippa:

skriven

snygga :)

Svar: Tack!
hedvigb.blogg.se

5 ♫♪ sandra:

skriven

snyggt!

Svar: Tusen tack!
hedvigb.blogg.se

6 Pretty little liars:

skriven

Hej! Kolla in min pretty little liars blogg! http://www.prettylittleliarsswedenn.blogg.se Till oss kommer du om du älskar pll! Vi skriver om personerna, avsnitten och mycket mer :D VÄLKOMMEN <3

7 ♫♪ sandra:

skriven

åhh vad kul att höra :D

8 Emma:

skriven

svar: åh, tack finaste du! vad glad jag blir! :)

9 Maja Sundqvist:

skriven

- nej, usch vad tråkigt... Har du några planer för kvällen? :)

10 Josephine:

skriven

Dom vart riktigt snygga :)

11 Sigg:

skriven

Åh jätte bra blogg! Fortsätt fortsätt

Svar: Vad glad jag blir! tusen tack!
hedvigb.blogg.se

12 MY VESTLUND ' :

skriven

snyggt!

13 Kajsa Johansson:

skriven

Vilket intressant inlägg! Det blev skitsnyggt :)

Svar: Vad kul att du tyckte det! :) Kommer fler sådana här inlägg så håll utkik! :)
hedvigb.blogg.se

Kommentera här: