PLASTIC II

Eftersom ni verkande uppskatta DIY-inlägget om shortsen tänkte jag att ni kanske är intresserade av ett till? Hoppas ni gillar det! 

Du behöver:
Plast. Den jag använde var 3 mm tjock
Kartong/ hårdare papper
Papperskniv
5 st gevärsknäppen
Stansare
 
Hur:
1. Bestäm hur formen på väskan ska se ut. Jag använde mig av ett A4 som bas. Från alla sidor av pappret ritade jag flikar.
2. När du hittat den form du vill ha rita den på en kartongbit som du sedan använder som mall. Var noga med att det blir rakt!
3. Lägg mallen på plasten och skär försiktigt med papperskniven. För att underlätta, tejpa fast mallen på plasten med maskeringstejp.
 
4. Då var det nästan klart!
5. Mät ut var gevärsknäppena ska sitta och markera det med en penna. Se prickarna på mallen. Prickarna med samma färg ska sitta ihop med hjälp av ett gevärsknäppe, så var noga med att de "matchar" in i varandra.
6. Där du markerat stansar du sedan hål, lika stora som gevärsknäppena
7. Skruva fast knäppena så att väskan sitter ihop, men låt locket sitta "löst" så att man kan stänga och öppna! Du stänger alltså väskan genom att trycka fast hålen i locket på gevärsknäppena. 
8. Done. Sen är det bara och proppa den med snygga saker!
 
Förlåt om det blir otydligt lite då och då, men försök och testa er fram! Jag gör ju på det sätt jag tycker är lättas medan ni kanske hittar ett annat. Annars kan ni alltid fråga om ni inte förstår något steg! 

Kommentarer:

1 Pouline Gernes:

skriven

så snyggg! xx

Svar: Å tack!
hedvigb.blogg.se

Kommentera här: